چهار راه پاسداران، خیابان دولت، پلاک ۶۹

قیمت سازه چادری چگونه مشخص می‌شود؟

قیمت سازه چادری
قیمت سازه چادری معمولاً بر اساس نوع سازه، میزان و متراژ مصالح استفاده شده، وزن فلز و سازه و نوع پروژه تعیین می‌شود.

قیمت سازه چادری معمولاً بر اساس نوع سازه، میزان و متراژ مصالح استفاده شده، وزن فلز و سازه و نوع پروژه تعیین می‌شود. سازه‌های چادری از جمله معماری‌های فضایی هستند که به آن‌ها سازه غشایی یا پارچه‌ای نیز گفته می‌شود. تنوع گسترده محصولات طراحی شده از این سازه، ‌ایستادگی و استاندارد بالا و سریع بودن زمان نصب باعث شده این نوع سازه امروزه بسیار رایج باشد. از سازه چادری در استودیوم‌ها، پارک‌ها، آمفی تئاتر‌ها، سایه بان‌ها، گذرگاه‌ها، کافه و رستوران‌ها و ویلا‌ها استفاده می‌کنند.

مقاومت بالای این سازه در برابر بارندگی و طوفان و ایجاد سایه مطبوع این سازه را بین معماران امروز بسیار محبوب کرده است. در جام جهانی قطر بسیاری از سقف‌های طراحی شده در استادیوم‌ها از این سازه بحره برده بود. یکی از دلایل استفاده از سازه چادری در قطر الهام از بیابان نشینی و بومیان محلی بود که معمولاً در چادر‌های سیار ساکن بودند. مقیاس این سازه‌های چادری که قابلیت باز و بسته شدن داشتند یکی از بزرگترین سازه‌های چادری جهان بود و قیمت سازه چادری به میلیون‌ها دلار می‌رسید.

سازه چادری ارزان کدام نوع سازه است؟

قیمت سازه چادری در مقیاس کوچکتر با استفاده از طرح کششی یا نعل اسبی بسیار مناسب است. به دلیل طراحی آسان، عدم نیاز به پیریزی یا پایه‌های خاص و امکان نصب بر روی فضا‌های مختلف این سازه برای ایجاد سایه‌بان پارکینگ یا سایه‌بان میز کافه بسیار مناسب است. همچنین در ویلا‌ها و باغ‌ها از این سازه که با اتصالات فلزی و کششی نصب می‌شوند برای سایه‌بان استخر‌ها و آلاچیق‌ها نیز استفاده می‌شود.

امروزه در معماری مدرن سازه‌های چادری طراحی‌ها و انواع بسیاری دارند، که از آن جمله می‌توان به نیلوفر بر عکس اشاره کرد. مهندسان با الهام از طرح نیلوفر آبی سازه‌هایی طراحی کرده‌اند که ستون آن در مرکزیت قرار دارد و پارچه چادری آن به شکل معکوس رو به آسمان است. این نوع طراحی بسیار مقابل بارندگی و طوفان مقاوم است. در المپیک پکن نیز جدا‌زا ورزشگاه‌های خاص که طرح‌ها سازه چادری متفاوت داشتند از طرح نیلوفری استفاده کرده بودند.

نمونه سازه‌های چادری در ایران

نمونه سازه‌های چادری در ایران کدام است؟

برای مثال‌های معروف از سازه چادری و قیمت سازه چادری در ایران نیاز به مثال‌های معروف نیست. شما در کافه‌ها و نمایشگاه‌های مختلف نمونه‌های ارزان سازه چادری و کوچک آن را بار‌ها دیده‌اید. یا نمونه‌های سازه چادری با سقف‌های قوسی سخت که در انواع پارکینگ‌های عمومی مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما یکی از معروف‌ترین سازه‌های چادری ایران که چندین میلیارد هزینه ساخت و طراحی داشته است، سقف استودیوم فولاد آرنا است. استودیوم اختصاصی فولاد خوزستان که در آن معماران و مهندسان با الهام از ساکنین بومی خوزستان و در سطح جهانی از این نوع سازه استفاده کرده‌اند.

نمونه دیگری از این سازه‌های چادری را می‌توانید در نمایشگاه‌های موقت، فروشگاه‌های محصولات دستی و بازار‌های هفتگی در تعداد بالا مشاهده کنید. در تهران یکی از معروف‌ترین سازه‌های غشایی یا چادری در بوستان جوانمردان قابل مشاهده است. قیمت این سازه چادری نسبت به متریال استفاده شده و زمان اجرای پروژه بسیار مناسب و مقروم به صرفه بوده است. از دیگر نمونه‌های سازه چادری در تهران می‌توان به باغ گل و گیاه و بوستان نهج البلاغه اشاره کرد.

مناسب‌ترین قیمت سازه چادری کشور برای کدام شرکت است؟

همانطور که اشاره شد قیمت سازه چادری به عوامل بسیاری بستگی دارد. شرکت کاوش کام آسیا با تجربه بالا و استاندارد‌های جهانی در کمترین زمان ممکن می‌تواند طرح سازه چادری موقت یا دائم را اجرا کند. به علت استفاده از ماشین آلات به روز دنیا و طراحان متخصص قیمت سازه چادری و تولید آن در کاوش کام جزء مناسب‌ترین قیمت‌های سازه چادری در کشور است. بنا بر متراژ، مواد اولیه استفاده شده، نوع طرح و مقیاس اجرایی طرح هزینه طراحی و اجرای پروژه توسط کاوش کام آسیا می‌تواند متفاوت باشد.

سازه‌های چادری همچنین برای کسب و کار‌های کوچک، کافه‌های محیط باز، ویلا‌ها و باغ‌ها نیز انتخاب کم هزینه و مناسبی هستند. طراحی سریع، وزن کم سازه، مقاومت بالا و زیبایی ظاهری از جمله عواملی است که این سازه را بین کسب و کار‌های کوچک نیز محبوب کرده است. جدا از قابلیت طراحی آلاچیق‌ها و سایه بان‌ها برای مراکز عمومی و پارکینگ خودرو نیز می‌توان از سازه چادری استفاده کرد. سازه چادری پارکینگ یکی از محبوب‌ترین انواع سازه چادری بین محصولات کاوش کام است.

مطالب پیشنهادی:

سازه چادری در کاوشکام

مزایای سازه چادری کاوشکام

  • قیمت مناسب
  • ایمنی و استاندارد بالا
  • مقاومت در برابر بارندگی و طوفان
  • مقاومت در برابر زلزله
  • امکان طراحی و نصب آسان
  • امکان اجرای موقت و جمع‌آوری سریع
  • وزن مناسب و قیمت مناسب مواد اولیه سازه
  • زیبایی ظاهری و امکان طراحی اختصاصی
  • امکان استفاده از رنگ‌ها و متریال مختلف در سقف

سخن آخر

قیمت سازه چادری کاوش کام آسیا به دلیل حضور متخصصان مجرب و استفاده از بهترین متریال‌های ممکن بسیار مناسب است. جدا از مقروم به صرفه بودن و اجرای سریع پروژه، امکان اجرا در تعداد بالا برای نمایشگاه‌ها یا مصارف فصلی یکی از بزرگترین مزایای سازه چادری است. کابل‌های اتصال سازه چادری در نوع کششی آن از مرغوب‌ترین مواد اولیه استفاده شده و بسیار در برابر زنگ زدگی و وزن برف و باران مقاوم است. همچنین اغلب سازه‌های چادری در برابر زمین لرزه تا ۷ ریشتر نیز مقاوم هستند.

سرعت و دقت بالای اجرای پروژه در کاوش کام یکی از شعار‌های اصلی شرکت است. کاوش کام در تمامی مراحل ساخت سازه چادری از طراحی اولیه فرم‌یابی، طراحی فونداسیون و پایه‌ها، طراحی الگو و جوش، طراحی و ساخت سازه، رنگ‌آمیزی و بسته‌بندی، طراحی و ساخت اتصالات تا انتخاب تجهیزات نصب و اجرای پروژه با بازرسان ویژه نهایت دقت را در ساخت سازه چادری به کار می‌برند. برای همین امر است که قیمت سازه چادری کاوش کام در قبال کیفیت پروژه بسیار منطقی و مناسب است.

مقالات کاوش کام

بهترین سازه های چادری چه نوع سازه‌ای است؟

بهترین سازه چادری در جهان امروزه به عوامل گسترده‌ای بستگی دارد. از مواد اولیه استفاده شده، نوع اتصالات، مقاومت و محاسبه اتصاالات، نوع پارچه و مواد پوشش دهنده، جنس عایق سازه فلزی و طراحی معماری این سازه‌ها از عوامل تعیین بهترین سازه چادری هستند.

بررسی معایب سازه چادری و مزایای آن

معایب سازه چادری با وجود استفاده گسترده آن در ورزشگاه‌ها، پارک‌ها، گذرگاه‌ها، آمفی تئاتر‌ها و نمایشگاه‌ها می‌تواند باعث ایجاد آسیب و مشکلات جدی شود.

با ما در ارتباط باشید