چهار راه پاسداران، خیابان دولت، پلاک ۶۹

فونداسیون دکل روشنایی چگونه استحکام دکل را حفظ می‌کند؟

فونداسیون دکل روشنایی
فونداسیون دکل روشنایی معمولاً بستگی به ارتفاع و نوع دکل روشنایی دارد. در دکل‌های استودیومی معمولاً از بتنهای پیش ساخته مکعبی با قطر و عمق بیشتر استفاده می‌شود.

فونداسیون دکل روشنایی معمولاً بستگی به ارتفاع و نوع دکل روشنایی دارد. در دکل‌های استودیومی معمولاً از بتنهای پیش ساخته مکعبی با قطر و عمق بیشتر استفاده می‌شود. ابتدا در مقطع این بتنها سوراخ‌هایی ایجاد می‌شود که آن را با بتن فشرده پر می‌کنند. این فونداسیون دکل روشنایی مقاومت و‌ایستایی دکل را بسیار بالا می‌برد و قابلیت اجرای پروژه در ارتفاع‌های بالا را دارد. در پارک‌ها، کناره اتوبان‌ها و معابری که دکل روشنایی با ارتفاع بالا وجود دارد این نوع فونداسیون مکعبی رایج است.

داشتن ایمنی و مقاومت برای دکل‌های روشنایی بسیار اهمیت دارد. به دلیل اینکه این دکل‌ها در تعداد بالا تولید می‌شوند و معمولاً برای روشنایی به برق شهری متصل هستند باید در برابر طوفان‌های شدید، عوامل محیطی و زلزله مقاوم باشند. همچنین این دکل‌ها در مجاورت خودرو‌ها و مراکز مختلف و عابر‌های پیاده هستند و سقوط یا انحراف حتی اتصال سیم‌های متصل به این دکل‌ها می‌تواند باعث آسیب‌های جانی و مالی متعدد شود.

شرکت کاوشکام آسیا با بیش از ۱۵ سال سابقه و گواهی ایمنی و استاندارد داخلی و خارجی مختلف دکل‌های ایمن و زیبا را برای مصارف شهری و برون شهری طراحی، تولید و نصب می‌کند. محاسبات‌ایستایی و مقاومت دکل‌های روشنایی به نوعی است که تمامی دکل‌ها با ایمنی و مقاومت یک سان در مقیاس و تعداد بالا طراحی و تولید می‌شوند.

بهترین فونداسیون دکل روشنایی
بهترین فونداسیون دکل روشنایی کدام است؟

بهترین فونداسیون دکل روشنایی کدام است؟

انواع فونداسیون دکل‌های روشنایی را می‌توان به فونداسیون منفرد یا شمعی، فونداسیون نواری و فونداسیون رادیه یا گسترده تقسیم‌بندی کرد. به طور کلی فونداسیون یا با بتن پیش ساخته انجام می‌شود یا این فونداسیون در محل بتن‌ریزی می‌شوند. فونداسیون دکل روشنایی معمولاً در ابعاد ۶، ۹ و ۱۲ متر طراحی و تولید می‌شوند.

هرچه ارتفاع دکل‌های نوری بالاتر باشد استفاده از فونداسیون با ابعاد بزرگتر به‌ایستایی و طول عمر دکل کمک می‌کند. همچنین فونداسیون قوی دکل را در برابر طوفان و عوامل محیطی نیز مقاوم‌تر می‌کند. شرکت کاوش کام آسیا با کادری مجرب و کارآزموده بهترین فونداسیون دکل روشنایی را برای انواع طرح‌های سازمانی و شهری ارائه می‌دهد. این پروژه‌ها معمولاً بهترین قیمت فونداسیون دکل روشنایی را نیز شامل می‌شوند.

انواع فونداسیون معمولاً در مکعب مستطیل ۴۰ در ۳۵، ۶۰ در ۶۰ و صفحات ذوذنقه‌ای ۵۰ در ۵۰ و ۶۰ در ۶۰ تولید می‌شوند. اغلب این فونداسیون‌ها از بتنهای پیش ساخته استفاده می‌کنند که برای مقاوم‌سازی در محل به عمل آن‌ها بتن مایع تزریق می‌شود. همچنین دکل‌ها نیز اغلب به روش پیچ و مهره به این نوع فونداسیون‌ها نصب می‌شوند.

پیچ و مهره‌های طراحی شده برای اتصال دکل به فونداسیون از مقاوم‌ترین و استاندارد‌ترین اتصالات جهانی است و استحکام بسیار بالایی به دکل در برابر طوفان و انحراف می‌دهد. یکی از عوامل مهم در انتخاب نوع فونداسیون شناخت میزان وزش باد و عوامل محیطی و همچنین جنس خاک محل نصب است. معمولاً در محل‌های با نمک زیاد یا رطوبت بالا نیاز به مقاوم‌سازی بیشتری است.

مزایای فونداسیون دکل روشنایی
مزایای فونداسیون دکل روشنایی کاوش کام

مزایای فونداسیون دکل روشنایی کاوش کام

  • استحکام و‌ایستایی بالا
  • پیش ساخته بودن و محاسبات دقیق
  • طراحی اختصاصی نسبت به نوع دکل
  • مقاومت بالا در برابر طوفان
  • مقاومت بالا در برابر زلزله
  • عدم انحراف دکل و انتقال نیروی مناسب
  • زمان اجرای پروژه اندک
  • قیمت مناسب و مقروم به صرفه
  • عدم نیاز به فضای کارگاهی
  • ایمنی و استاندارد در سطح جهانی

جمع‌بندی

به طور کلی فونداسیون دکل روشنایی چه به صورت پیش ساخته چه در محل باید مناسب و بر اساس نوع دکل تعیین شود. شرکت کاوش کام با بیش از ۲۵ سال سابقه فعالیت در حوزه دکل‌های روشنایی و مخابراتی همواره ایمنی و دقت محاسباتی را سر لوحه کار خود قرار داده است. فونداسیون هر دکل ضامن طول عمر و ایمنی آن است و کمترین اشتباه محاسباتی می‌تواند خسارات جبران نا‌پذیری به بار بیاورد. انحراف دکل، سستی پایه‌ها و زنگ زدگی اتصالات یا ترک خوردگی فونداسیون می‌توان در کوتاه یا بلند مدت باعث سقوط دکل شود. به علت اینکه اکثر دکل‌های روشنایی در نزدیکی معابر شهری هستند ایمنی این دکل‌ها بسیار ضروری است.

نگهداری دکل روشنایی نیز بسیار با فونداسیون دکل روشنایی در ارتباط است. اگر فونداسیون دکل طبق استاندارد‌های جهانی اجرا نشود معمولاً بهینه‌سازی و رفع ایراد دکل‌ها در نگه داری آن‌ها خود شامل هزینه مضاف بر هزینه اولیه می‌شود. اعتماد به کاوش کام آسیا جدا از مدیریت هزینه‌های اولیه باعث اطمینان خاطر و حذف هزینه‌های ترمیم و اصلاح دکل‌ها می‌شود. همچنین تیم کاوش کام آسیا آمادگی مقاوم‌سازی و اصلاح انواع دکل‌های نوری نصب شده را دارد.

شرکت کاوش کام با داشتن گواهینامه‌های بین‌المللی استاندارد جزء معدود شرکت‌های صادر‌کننده سازه‌های فلزی و دکل‌ها به خاور میانه، کشور‌های آفریقایی و سایر کشور‌های جهان است.

مقالات کاوش کام

بهترین سازه های چادری چه نوع سازه‌ای است؟

بهترین سازه چادری در جهان امروزه به عوامل گسترده‌ای بستگی دارد. از مواد اولیه استفاده شده، نوع اتصالات، مقاومت و محاسبه اتصاالات، نوع پارچه و مواد پوشش دهنده، جنس عایق سازه فلزی و طراحی معماری این سازه‌ها از عوامل تعیین بهترین سازه چادری هستند.

بررسی معایب سازه چادری و مزایای آن

معایب سازه چادری با وجود استفاده گسترده آن در ورزشگاه‌ها، پارک‌ها، گذرگاه‌ها، آمفی تئاتر‌ها و نمایشگاه‌ها می‌تواند باعث ایجاد آسیب و مشکلات جدی شود.

با ما در ارتباط باشید