چهار راه پاسداران، خیابان دولت، پلاک ۶۹

سازه چادری پارکینگ چیست؟

سازه چادری پارکینگ
سازه چادری پارکینگ عموماً برای حفظ خودرو‌های پارک شده از تابش مستقیم آفتاب نصب می‌شود.

سازه چادری پارکینگ از رده سازه‌های چادری است. سازه‌های چادری اولین بار توسط مهندسان روس و آلمانی در خلال سال‌های جنگ جهانی دوم ساخته شد. این سازه‌ها به علت الهام گرفتن از چادر‌های قدیمی با سازه‌های فلزی معاصر به نام سازه چادری معروف هستند. به طور کلی برای شناخت محاسن و ساختار سازه چادری می‌توان از نمونه‌های عظیم‌تر آن در استادیوم‌های بین‌المللی نام برد. شباهت این سازه‌های عظیم با سازه چادری پارکینگ جدا از شکل قوسی و چادری ظاهری کاربرد آن است.

سازه چادری پارکینگ عموماً برای حفظ خودرو‌های پارک شده از تابش مستقیم آفتاب نصب می‌شود. در عین حال این سازه‌ها به علت داشتن پارچه‌های مقاوم و ساختار مهندسی در برابر عوامل محیطی و بارندگی نیز بسیار مقاوم هستند. کاوش کام نسبت به ابعاد و محل پارکینگ شما می‌تواند سازه‌های چادری متفاوتی را طراحی و نصب کند. همچنین جدا از شکل ظاهری و رنگ‌های مختلف پارچه‌ها نسبت به ابعاد اتصالات و تعداد ستون‌های سازه نیز می‌تواند متفاوت باشد. از دیگر امکانات سازه‌های چادری پارکینگ مدرن امکان نصب موتور یا پمپ برای قابلیت جمع شدن و باز شدن سقف سازه‌ها است.

همه چیز سازه چادری پارکینگ

پارکینگ مسقف عمرانی با سازه چادری پارکینگ چه تفاوتی دارد؟

به طور کلی اولین و مهم‌ترین تفاوت سازه چادری پارکینگ با ساختن پارکینگ مسقف با مسالح ساختمانی زمان طراحی و ساخت بسیار سریع‌تر، وزن و زمان بسیار کمتر اجرای آن است. سازه‌های چادری پارکینگ نیاز به محیط کارگاهی، نیروی انسانی زیاد و مصالح خاصی ندارند و در کمترین زمان ممکن با طراحی اختصاصی محیط شما می‌توانند طراحی و نصب شوند. عدم نیاز به ستون هی مرکزی و‌ایستایی مناسب این چادر‌ها نیز می‌تواند ظرفیت پارکینگ را چند برابر کند.

سازه چادری پارکینگ همچنین برای مکان‌های با محدودین ساخت و ساز نیز انتخاب مناسبی است. انواع سازه چادری می‌تواند با استفاده از دیوار‌ها به عنوان ستون اصلی و تکیه گاه امکان ایجاد پارکینگ‌های کوچکتر برای کافه‌ها و رستوران‌هایی که فضای پارک خودرو با متراژ بالایی را ندارند می‌دهد.

انواع سازه چادری کدام است؟

سازه‌های چادری در طرح‌های و شکل‌های مختلف طراحی و نصب می‌شوند. برای سازه پارکینگ‌ها معمولاً از نوع سازه چادری نعل اسبی و کششی استفاده می‌کنند. شناخت انواع سازه چادری می‌تواند به انتخاب مناسب‌تر شما برای پارکینگ خود کمک کند.

سازه چادری مخروطی چیست؟

سازه‌های چادری مخروطی معمولاً برای آلاچیق‌ها و سایه‌بان میز‌های کافه و رستوران‌ها استفاده می‌شود. علت اینکه سازه مخروطی کمتر برای سازه چادری پارکینگ استفاده می‌شود میانی بودن ستون حائل آن است. اما برای پارکینگ‌های اختصاصی خاص می‌توان با ابعاد بزرگتر از این نوع سازه چادری نیز استفاده کرد. سازه چادری مخروطی نهایتاً می‌توان یک الی دو خودرو شخصی را پشتیبانی کند.

سازه زین اسبی چیست؟

سازه زین اسبی دقیقاً مانند نام آن از طرق زین اسب الگو گرفته شده. نقطه‌های تحمل فشار و وزن این سازه در دو سمت سازه چادری به شکل زیرین و فوقانی طراحی می‌شوند و قسمت میانی آن با شیبی ملایم و اندکی فرو رفتگی مقاومت بالایی در برابر بارندگی و طوفان دارد. این نوع سازه‌ها جزء رایج‌ترین و معروف‌ترین طرح‌های سازه چادری پارکینگ است.

سازه کششی چیست؟

سازه کششی معمولاً با اتصالات خاص و کابل‌های تحمل فشار نصب می‌شوند. اکثر اوقات سایه‌بان ویلا‌ها و باغ‌ها را از این نوع سازه چادری می‌سازند زیرا علاوه بر مقاومت بالا نصب سریع و هزینه کمتری دارند. ساختار سازه چادری کششی به نوعی است که با چهار کابل فلزی قابلیت ایجاد سایه‌بان در ابعاد مختلف را دارد. برای محیط‌های موقت و نمایشگاه‌ها این نوع سازه چادری انتخاب مناسبی است.

مطالب پیشنهادی:

درباره سازه چادری پارکینگ

مزایای سازه چادری پارکینگ کاوش کام آسیا

  • قابلیت نصب و اجرای سریع
  • مقاومت بالا در برابر بارندگی
  • مقاومت در برابر طوفان و باد شدید
  • قابلیت اجرای پروژه پرتابل
  • طراحی اختصاصی نسب به مقیاس و شرایط محل
  • امکان استفاده از طرح‌های مختلف سازه چادری
  • کیفیت بالای متریال و پارچه‌های پوشش دهنده
  • طول عمر بالا

سازه چادری پارکینگ برای چه محیط‌هایی مناسب‌تر است؟

سازه چادری پارکینگ را می‌توان در انواع محیط‌ها با کاربری مختلف به کار برد. از محیط گرم و شرجی جنوب تا فضا‌های باز با باد شدید یا بارانی شمال. به طور کلی سازه‌های چادری یکی از معماری سازه‌های مدرن است که مقاومت بالایی در برابر شرایط محیطی دارد. جدا از مقاومت در برابر باد، طوفان و بارندگی این سازه‌ها در برابر زلزله و بلایای طبیعی نیز بسیار مقاوم هستند. یکی از دلایل اهمیت مقاومت سازه پارکینگ در برابر زلزله حفاظت از خودرو‌ها هنگام زمین لرزه است.

سقوط سازه یا غیر استاندارد بودن سازه می‌تواند به ماشین‌ها ضربه بزند. این سازه‌ها معمولاً تا ۷ ریشتر زلزله را پشتیبانی می‌کنند و به علت وزن سبک و انتقال فشار به زمین به آسانی در برابر زمین لرزه‌های شدید مقاومت نشان می‌دهند. به طور کلی اگر دنبال سازه‌ای با کیفیت برای محافظ از خودرو‌های خود یا مراجعین هستید سازه چادری پارکینگ انتخاب استاندارد و به روزی است.

زمان نصب و هزینه نصب سازه چادری پارکینگ چقدر است؟

هزینه نصب انواع سازه چادری پارکینگ به ابعاد و وزن متریال استفاده شده، یا متراژ سقف آن بستگی دارد اما به علت سریع بودن طراحی و پروسه اجرا این سازه جزء کم هزینه‌ترین سازه‌های ممکن برای پارکینگ است. برای نمایشگاه‌ها و رویداد‌های فصلی نیز استفاده از این نوع سازه به علت نصب و جمع‌آوری سریع بسیار رایج است. به طور کلی سازه چادری پارکینگ می‌تواند به شکل سازه چادری موقت یا سازه چادری دائمی استفاده شود.

جمع‌بندی

سازه چادری پارکینگ کاوش کام به علت هزینه مناسب، زمان اجرای کم، عدم نیاز به محیط کارگاهی یا نیروی انسانی بالا برای نصب و جمع‌آوری یکی از بهترین انتخاب‌ها برای سایه‌بان و فضای پارکینگ است. شکل ظاهری جذاب سازه چادری که الهام گرفته شده از چادر‌های محلی و تاریخی است، جدا از داشتن جذابیت بصری در برابر عوامل محیطی مقاومت بالایی دارد. کاوش کام آسیا با بحره بردن از کادر مجرب و متخصص با دقت بالا توانایی اجرای انواع سازه‌های چادری را در ابعاد و تعداد مختلف با تعهد زمانی و کیفیت بالا دارد.

مقالات کاوش کام

بهترین سازه های چادری چه نوع سازه‌ای است؟

بهترین سازه چادری در جهان امروزه به عوامل گسترده‌ای بستگی دارد. از مواد اولیه استفاده شده، نوع اتصالات، مقاومت و محاسبه اتصاالات، نوع پارچه و مواد پوشش دهنده، جنس عایق سازه فلزی و طراحی معماری این سازه‌ها از عوامل تعیین بهترین سازه چادری هستند.

بررسی معایب سازه چادری و مزایای آن

معایب سازه چادری با وجود استفاده گسترده آن در ورزشگاه‌ها، پارک‌ها، گذرگاه‌ها، آمفی تئاتر‌ها و نمایشگاه‌ها می‌تواند باعث ایجاد آسیب و مشکلات جدی شود.

با ما در ارتباط باشید