چهار راه پاسداران، خیابان دولت، پلاک ۶۹

آشنایی با شرکت سازه چادری کاوش کام

شرکت سازه چادری
شرکت سازه چادری کاوش کام یکی از مشهورترین شرکت‌های حال حاضر ایران است. این شرکت توانسته با تولید محصولات کاربردی، نیاز صنایع مختلف داخلی و خارجی را به خوبی بر آورده کند.

در چند دهه اخیر استفاده از سازه‌های چادری و دکل‌های مخابراتی متنوع بسیار بیشتر از قبل شده است. به همین دلیل این نوع سازه‌ها بیشتر از قبل مورد توجه صنایع مختلف قرار گرفته‌اند. از این رو تولید و استفاده از آن‌ها رو به افزایش است. امروزه شرکت‌های مختلفی در زمینه ساخت سازه چادری فعال هستند. در این مطلب قصد داریم راجع به شرکت سازه چادری کاوشکام بیشتر صحبت کنیم. در این مطلب محصولات شرکت کاوش کام را معرفی کرده و ویژگی‌های هر کدام را بر می‌شماریم.

آشنایی با فعالیت شرکت سازه چادری کاوش کام

.شرکت کاوش کام آسیا در سال 1384 شروع به فعالیت کرد. این شرکت توانست با جذب پرسنل ماهر و متخصص، انواع سازه‌های چادری بسیار منعطف و مقاوم برای انواع مصارف تولید کند. علاوه بر این شرکت کاوش کام در زمینه تولید دکل‌های مختلف و ملحقات مربوط به آن‌ها هم فعالیت دارد. سازه‌های تولید شده توسط شرکت کاوش کام اسیا توانسته هم به مصرف داخل کشور برسد و هم برای صنایع مختلف در خارج از ایران صادر شود. شرکت کاوش کام آسیا توانسته نیاز مشتریان بزرگی مانند رایتل، ایرانسل، همراه اول، شرکت مخابرات ایران و بسیاری از صنایع بزرگ دیگر را در داخل ایران تامین کند.

این شرکت علاوه بر تامین نیاز بخش داخلی، توانسته محصولات خود را به قاره آفریقا و بخش‌هایی از خاورمیانه مانند عراق، کویت، غنا، نیجریه و… نیز صادر کند. کیفیت بالای محصولات این شرکت سازه چادری باعث شده تا مشتریان خارجی و داخلی تبدیل به مشتریان دائمی این شرکت شوند.

شرکت کاوش کام چه نوع سازه‌هایی تولید می‌کند؟

فعالیت سازه چادری کاوش کام بسیار گسترده است. این شرکت توانسته انواع دکل‌های مخابراتی و سازه‌های چادری را برای صنایع مختلف تولید و عرضه کند. این شرکت توانسته انواع دکل‌های مخابراتی شامل دکل مونوپل، میکرو، خود ایستا، مهاری، دکل‌های زیباسازی شده، محافظ ضد سرقت و تجهیزات و ملحقات دکل‌ها را تولید کند. علاوه بر این در لیست محصولات این شرکت می‌توانید انواع دکل‌های دروازه ای، دکل بازویی، دکل انتقال نیرو، پرچم، روشنایی، دکل استادیوم ها، انواع سازه‌های چادری و فلزی را نیز بیابید.

این تنوع بالا کمک کرده تا صنایع مختلفی با شرکت کاوش کام همکاری داشته باشند. زیرا محصولات متنوع کاوش کام نیاز صنایع مختلفی را برآورده کرده‌اند. علاوه بر این کیفیت محصولات این شرکت بسیار بالا است و از این رو با بهترین برندها در سطح جهان رقابت می‌کند.

معرفی شرکت چادر سازه
معرفی شرکت چادر سازه

معرفی سازه‌های شرکت کاوش کام

همانطور که اشاره کردیم شرکت کاوش کام در زمینه ساخت انواع دکل‌ها و سازه‌های چادری مختلف فعال است. در ادامه با محصولات این شرکت به تفکیک آشنا خواهیم شد.

دکل‌های  ICB

این نوع دکل دارای فوندانسیون از پیش ساخته شده است. به همین دلیل برای نصب و تجهیز آن زمان زیادی صرف نمی‌شود. علاوه بر این دکل‌های ICB را می‌توان به آسانی از یک مکان به مکان دیگر منتقل کرد. سکشن‌های دکل ICB یک پارچه بوده و از این رو نحوه نصب آن بسیار اسان است. پوشش این دکل توسط شرکت سازه چادری کاوش کام با رعایت استانداردهای TIA\EIA-222F ساخته می‌شود.

دکل‌های مونو پل

دکل‌های مونو پل همان دکل‌های تک پایه‌ای هستند که به شکل چند وجهی ساخته می‌شوند. این مدل دکل‌ها فضای خیلی زیادی را اشغال نمی‌کنند. به همین دلیل برای محیط‌هایی مانند محیط‌های شهری که با محدودیت فضا مواجه هستیم، بسیار مناسبند؛ البته باید به این نکته توجه داشت که با توجه به تک پایه بودنشان، ظرفیت باربری آن‌ها محدود است.

شرکت کاوش کام دکل‌های مونوپل را تا ارتفاع 26 متر تولید و طراحی می‌کند. دکل‌های این شرکت قابلیت نصب استراکچرهای مختلفی چون V-POLE، X-POLE را دارند. علاوه بر این می‌توان این دکل‌ها را در شرایط آب و هوایی و ارتفاعات مختلف نصب و راه‌اندازی کرد.

دکل‌های خود ایستا

دکل‌های خود ایستا توسط شرکت کاوش کام در دو نوع 4 پایه و هم چنین 3 پایه تولید می‌شوند. پایه‌های این نوع دکل با اعضای خرپایی به یکدیگر وصل می‌شوند. فاصله بین پایه‌ها در دکل‌های خود ایستا زیاد است. به همین دلیل این مدل دکل می‌تواند وزن آنتن‌های مختلفی را متحمل شود. علاوه بر این در برابر باد شدید نیز مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهد.

هر کدام از سکشن‌های دکل خود ایستا تقریبا 6 متر است. برای طراحی این نوع دکلها به تعداد و نوع آنتن‌های نصب شده و هم چنین سرعت باد مکان مورد نظر، توجه می‌شود.

در شرکت کاوش کام قطعات دکل‌ها بر پایه یک نقشه دقیق به شکل مجزا ساخته می‌شوند. علاوه بر این برای جلوگیری از زنگ زدگی، بدنه دکل با گالوانیزه گرم می‌شود. با کمک نقشه‌ای که همراه دکل ارائه می‌شود، این نوع دکل‌ها به راحتی قابلیت نصب در هر مکانی را دارند.

دکل‌های خود ایستا به دو دسته دکل خود ایستا لوله نبشی و دکل خود ایستا تمام نبشی تقسیم می‌شوند. هر کدام از این دکل‌ها ویژگی منحصر به فردی دارند. به همین دلیل برای کاربرد متفاوتی نیز استفاده می‌شوند. هر دو نوع این دکل‌ها توسط شرکت کاوش کام طراحی و تولید می‌شوند.

دکل پشت بامی

این مدل دکل‌ها را می‌توان زیر مجموعه دکل‌های تک پایه دانست. معمولا دکل‌های پشت بامی وزن کمی داشته و برای ارتفاع کم مورد استفاده قرار می‌گیرند. همانطور که از نام آن‌ها مشخص است، بیشتر روی پشت بام‌ها نصب می‌شوند و دارای نوع زمینی هم هستند. به نوع زمینی دکل‌های پشت بامی گاهی دکل میکرو هم می‌گویند.

اگر به بدنه دکل‌های پشت بامی دقت کنید، متوجه خواهید شد که از جنس لوله هستند. سکشن‌های مختلف دکل هم به شکل فلنچ به فلنچ به یکدیگر وصل شده‌اند. معمولا دستگاه‌های رپیتر را روی این مدل دکل قرار می‌دهند. به همین دلیل به نام دکل میکرو رپیتر نیز شناخته می‌شوند.

دکل‌های پشت بامی ساخته شده توسط شرکت سازه چادری کاوش کام، می‌توانند سرعت باد را تا 160 کیلومتر بر ساعت تحمل کنند. علاوه بر این این دکل‌ها با ارتفاع تقریبی 12 متر ساخته می‌شوند.

علت محبوبیت سازه چادر چیست؟
علت محبوبیت سازه چادر چیست؟

دکل‌های مهاری

معمولا دکل‌های مهاری با کمک کابل‌های فولادی به یک تکیه گاه مثل زمین وصل و مهار می‌شوند. وزن دکل‌های مهاری در اکثر مواقع بسیار کم است و این ویژگی جزو مزیت‌های این مدل محسوب می‌شود. در اکثر مواقع برای مکان‌هایی که محدودیت فضایی وجود ندارد، مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای مثال برای شبکه رادیو بیسیم، شبکه همراه و شبکه‌های رایانه‌ای دور مناسب هستند.

دکل‌های مهاری را با توجه به  نوع ساخت و ابعاد دکل به چند دسته متفاوت تقسیم می‌کنند. برای مثال دکل‌هایی موسوم به سری جی دارای قاعده مثلثی شکل هستند. این دکل‌ها در انواع G65 و G55 تولید می‌شوند که به ترتیب دارای قاعده‌ای با اندازه 65 سانتی متر و 55 سانتی متر هستند. دکل‌های مهاری ساخته شده توسط شرکت کاوش کام می‌توانند سرعت باد را تا 130 کیلومتر بر ساعت تحمل کنند.

منظور از دکل‌های زیباسازی شده چیست؟

یکی دیگر از فعالیت‌های شرکت سازه چادری کاوش کام، طراحی و تولید انواع دکل‌های زیباسازی شده است. در واقع شرکت کاوش کام با همکاری با اپراتورها و شهرداری به عنوان یکی از پیشگامان این عرصه آغاز به ساخت دکل‌های زیباسازی شده کرده است. اگر به سطح شهر نگاه کوتاهی داشته باشید، متوجه آلودگی بصری بسیار زیاد در ساخت و ساز و نصب انواع دکل‌ها خواهید شد. شرکت کاوش کام برای رفع آلودگی بصری و به جهت زیباسازی هر چه بیشتر شهر، اقدام به تولید و نصب دکل‌های زیباسازی شده کرده است. این دکل‌ها با خلاقیت و طراحی خاص تولید می‌شوند. به همین دلیل خدشه‌ای به زیبایی شهر وارد نمی‌کنند.

جالب است بدانید روی دکل‌های زیباسازی شده می‌توان بیلبورد‌های سه وجهی گردان هم نصب کرد. با این تکنیک می‌توان در هر سه وجه تبلیغات نصب شده را به نمایش گذاشت. از این رو دکل‌های زیباسازی شده حتی می‌توانند به عنوان یک ابزار تبلیغاتی نیز مفید باشند.

آشنایی با سازه چادری

شرکت کاوش کام علاوه بر ساخت انواع دکل‌ها، اقدام به ساخت سازه چادری نیز کرده است. اما این سازه چیست و چه کاربردی دارد؟

سازه چادری در واقع نوعی سازه است که به عنوان سایه‌بان یا پوشش سقفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این سازه مدرن بیشتر برای پروژه‌های در فضای باز استفاده می‌شود. وزن این سازه بسیار کم است اما از طرفی در برابر تابش نور خورشید و تغییرات جوی مقاومت بسیار خوبی از خود نشان می‌دهد

سازه چادری گاهی با نام‌هایی از قبیل سازه تنسیل، سازه غشایی و سازه پارچه‌ای هم شناخته می‌شود. در زبان انگلیسی معمولا به سازه چادری Tensile Fabric Structure می‌گویند. این سازه‌ها یکی از پرکاربردترین سازه‌های نیمه آماده در دنیا هستند که برای مصارف مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. سازه چادری را می‌توان یک پوشش پارچه‌ای تحت کشش نامید که تمامی بارهای وارده را تحمل می‌کند.

شرکت کاوشکام آسیا با استفاده از کارشناسان متخصص و جدیدترین روش‌های تولید، اقدام به عرضه انواع سازه‌های چادری کرده است. در سازه‌های چادری این شرکت می‌توانید خلاقیت و کیفیت را در قالب یک سازه زیبا مشاهده کنید. سازه‌های چادری این شرکت مناسب برای استفاده در اماکن مختلف هستند.

محصولات شرکت چادر سازه
محصولات شرکت چادر سازه

کلام آخر

شرکت سازه چادری کاوش کام یکی از مشهورترین شرکت‌های حال حاضر ایران است. این شرکت توانسته با تولید محصولات کاربردی، نیاز صنایع مختلف داخلی و خارجی را به خوبی بر آورده کند. در این مطلب راجع به این شرکت صحبت کردیم. علاوه بر این محصولات شرکت کاوشکام را نیز نام برده و ویژگی‌های هر کدام را بر شمردیم.

مقالات کاوش کام

بهترین سازه های چادری چه نوع سازه‌ای است؟

بهترین سازه چادری در جهان امروزه به عوامل گسترده‌ای بستگی دارد. از مواد اولیه استفاده شده، نوع اتصالات، مقاومت و محاسبه اتصاالات، نوع پارچه و مواد پوشش دهنده، جنس عایق سازه فلزی و طراحی معماری این سازه‌ها از عوامل تعیین بهترین سازه چادری هستند.

بررسی معایب سازه چادری و مزایای آن

معایب سازه چادری با وجود استفاده گسترده آن در ورزشگاه‌ها، پارک‌ها، گذرگاه‌ها، آمفی تئاتر‌ها و نمایشگاه‌ها می‌تواند باعث ایجاد آسیب و مشکلات جدی شود.

با ما در ارتباط باشید