چهار راه پاسداران، خیابان دولت، پلاک ۶۹

چه چیزهایی از اسکلت فلزی پیش ساخته می‌دانید؟

چه چیزهایی از اسکلت فلزی پیش ساخته می‌دانید؟
اسکلت فلزی پیش ساخته نسل جدید اسکلت‌های فلزی است که با تعیین طراحی و اتصالات در کمترین زمان ممکن در محل پروژه نصب و اجرا می‌شود.

اسکلت فلزی پیش ساخته نسل جدید اسکلت‌های فلزی است که با تعیین طراحی و اتصالات در کمترین زمان ممکن در محل پروژه نصب و اجرا می‌شود. در گذشته اسکلت‌های فلزی عموماً به شکل جدا در محل پروژه به شکل جوشکاری یا پیچ و مهره متصل می‌شدند اما امروزه با پیشرفت صنعت حمل و نقل سنگین، وجود جرثقیل‌های ویژه و پیشرفت خط تولید سازه‌های فلزی امکان پیش ساخته بودن اکثر سازه‌های فلزی مانند اسکلت فلزی پیش ساخته بوجود آمده است.

شباهت اسکلت فلزی پیش ساخته با اسکلت فلزی قدیمی در استحکام و مقاومت آن است. به طور کلی انواع اسکلت فلزی به علت تحمل بالای فشار و مقاومت بالا باعث ایمنی در برابر زلزله و عوامل محیطی مانند طوفان می‌شود. از دیگر نکات مهم در شباهت انواع اسکلت فلزی فضای کم کارگاهی و نیروی انسانی بسیار کمتر نسبت به بتن و مصالح ساختمانی سنتی است. اسکلت فلزی پیش ساخته و آماده یا اسکلت فلزی سنتی هر دو در یک فضای کارگاهی محدود و با سرعت بالا اجرا می‌شود. اما تفاوت عمده اسکلت فلزی پیش ساخته با نوع غیر پیش ساخته در وزن و هزینه نهایی و سرعت اجرای پروژه است.

چرا از اسکلت فلزی پیش ساخته استفاده می‌کنند؟
چرا از اسکلت فلزی پیش ساخته استفاده می‌کنند؟

چرا از اسکلت فلزی پیش ساخته استفاده می‌کنند؟

در بسیاری از موارد استفاده از اسکلت فلزی پیش ساخته برای افزایش سرعت اجرای پروژه و یا امکان محدود نصب در محل پروژه است. اسکلت فلزی پیش ساخته این امکان را می‌دهد که با پنل‌های مختلف و با استفاده از جرثقیل اسکلت فلزی در کمترین زمان ممکن در محل پروژه نصب شود. این امکان مخصوصاً با وجود ماشین آلات حمل و نقل و جرثقیل‌های به روز ساختمان‌سازی بسیار تسهیل شده است.

اسکلت فلزی پیش ساخته نیروی انسانی را نیز به حد زیادی کاهش می‌دهد و تنها برای نصب و اتصال نیاز به نیرو‌های متخصص محدود خواهد بود. دیگر مزیت مهم اسکلت فلزی پیش ساخته فضای کم کارگاهی است. این نوع اسکلت می‌تواند در فضای بسیار محدود مخصوصاً در فضا‌های شهری که امکان ایجاد فضای کارگاهی وجود ندارد بسیار مناسب باشد.

دیگر دلیل استفاده از اسکلت فلزی پیش ساخته نوع قوس‌ها یا اتصالات خاص مهندسی است. کاوش کام آسیا با استفاده از متخصصان مجرب و آخرین ماشین آلات صنعتی روز دنیا می‌تواند انواع طرح‌ها و قوس‌ها را در اسکلت‌های فلزی پیش ساخته اجرا کند. اغلب در اسکلت‌های قدیمی نیاز به نبشی‌های متعدد برای مقاومت و‌ایستایی مصالح بود که جوشکاری و نصب استاندارد آن در محیط با مخاطرات زیادی همراه بود. امکان ساخت قوس‌های ویژه، عایق کاری و گالوانیزه کردن مناسب و تعیین محاسبات بسیار دقیق از جمله فواید مهم اسکلت‌های فلزی پیش ساخته است. به طور کلی انحراف محاسباتی و کیفیت اجرای پروژه با حداقل اختلاف ممکن اجرا می‌شود.

مزایای اسکلت فلزی پیش ساخته کاوش کام

  • هزینه مناسب و مقروم به صرفه بودن
  • نیروی کار کمتر
  • فضای کارگاهی محدود
  • امکان طراحی قوس‌ها و اتصالات
  • محاسبات دقیق و استاندارد بودن
  • مقاومت چندین برابری در برابر زلزله
  • زمان اجرای پروژه بسیار کمتر
  • جوشکاری، برشکاری و سوراخکاری با ماشین آلات روز دنیا
  • عایق کاری و گالوانیزه کردن استاندارد
ساختما‌ن‌های نیمه ساخته و اسکلت فلزی پیش ساخته
ساختما‌ن‌های نیمه ساخته و اسکلت فلزی پیش ساخته

ساختمان‌های آماده و نیمه آماده و ارتباط آن‌ها با اسکلت فلزی پیش ساخته چیست؟

در بعضی از پروژه‌های کوچکتر یا شهرک‌های صنعتی امکان طراحی خانه‌های نیمه آماده فلزی ممکن است. در این سوله‌ها، خانه‌ها یا اقامتگاه‌های نیمه آماده و آماده کل اسکلت ساختمان به شکل فلزی طراحی و نصب می‌شود و تنها توسط جرثقیل و خودرو‌های سنگین به محل پروژه منتقل می‌شود. در محل پروژه کل کاری که انجام می‌شود ایجاد فونداسیون و‌ایستایی محل است. همچنین کانتینر‌ها و باکس‌های نگهبانی خاص نیز از این ساختار استفاده می‌کنند. این موارد حتی در ایجاد شهرک‌های موقت مسکونی در مواقع ضروری مانند زلزله نیز بسیار کار آمد است. اسکلت‌های فلزی عموماً یک طبقه با اتصالات و عایق کاری مناسب که برای اسکان موقت طراحی شده‌اند.

اسکلت‌های فلزی پیش ساخته قابلیت استفاده در انواع پروژه‌ها با کاربرد‌های مختلف را دارند. امکان طراحی خاص و غالب‌ها و شکل‌های مختلف با اتصالات ویژه و قوس و شکل‌های منحنی باعث کاربردی بودن این نوع اسکلت‌های فلزی شده است. دقت بالا و کیفیت اسکلت‌های فلزی نیز باعث شده برای انواع پروژه‌های ساختمانی که زمان کمترین برای اجرای پروژه وجود دارد این نوع اسکلت بسیار مقروم به صرفه باشد. وزن اسکلت فلزی پیش ساخته نیز غالبا از نوع قدیمی آن سبک‌تر است و متریال سبک‌ترین به علت آسانی حمل و نقل و اجرای پروژه در این نوع اسکلت‌ها استفاده شده است.

مطالب پیشنهادی:

جمع‌بندی

اسکلت فلزی پیش ساخته با فونداسیون بتنی آماده یکی از محبوب‌ترین روش‌های ساختمان‌سازی مدرن است. کاهش هزینه‌های اجرای پروژه و فضای محدود کارگاهی باعث شده این نوع اسکلت بسیار در میان مهندسان امروز رایج باشد. شرکت کاوش کام آسیا با بیش از بیست و پنج سال سابقه طراحی و تولید انواع اسکلت‌های ساختمانی فلزی امکان طراحی و ساخت پروژه‌ها با شرایط مختلف با بهترین کیفیت ممکن را دارد.

شرکت کاوش کام همواره دقت و سرعت را سر لوحه کار خود قرار داده و در پروژه‌های اسکلت فلزی پیش ساخته بهترین متریال ممکن با دقت بالای طراحی و اجرا را دارد. استفاده از ماشین آلات صنعتی به روز و تسلط کامل به استاندارد‌های روز دنیا باعث می‌شود اسکلت‌های فلزی پیش ساخته کاوش کام برابر زنگ زدگی، زلزله، طوفان و رانش و انواع فشار‌های محیطی بسیار مقاوم باشد.

مقالات کاوش کام

بهترین سازه های چادری چه نوع سازه‌ای است؟

بهترین سازه چادری در جهان امروزه به عوامل گسترده‌ای بستگی دارد. از مواد اولیه استفاده شده، نوع اتصالات، مقاومت و محاسبه اتصاالات، نوع پارچه و مواد پوشش دهنده، جنس عایق سازه فلزی و طراحی معماری این سازه‌ها از عوامل تعیین بهترین سازه چادری هستند.

بررسی معایب سازه چادری و مزایای آن

معایب سازه چادری با وجود استفاده گسترده آن در ورزشگاه‌ها، پارک‌ها، گذرگاه‌ها، آمفی تئاتر‌ها و نمایشگاه‌ها می‌تواند باعث ایجاد آسیب و مشکلات جدی شود.

با ما در ارتباط باشید