چهار راه پاسداران، خیابان دولت، پلاک ۶۹

بهترین نوع رنگ برای سازه فلزی کدام است؟

بهترین نوع رنگ برای سازه فلزی
بهترین نوع رنگ برای سازه فلزی، رنگی است که جدا از مقاوم سازی سازه مقابل زنگ زدگی دوام و کیفیت بیشتری داشته باشد.

بهترین نوع رنگ برای سازه فلزی، رنگی است که جدا از مقاوم سازی سازه مقابل زنگ زدگی دوام و کیفیت بیشتری داشته باشد. سازه های فلزی با وجود مقاومت بالا، ایمنی و توان زیاد، نصب و اجرای آسانتر در زمان کمتر مقابل رطوبت و بارندگی نسبت به دیگر نوع سازه ها ضعیف ترند. دلیل آن مشخصا استفاده از فلزات است که در تعامل با اکسیژن زنگ می زنند و فرسوده می شوند.

اکسیژن محلول در آب می تواند به مرور باعث فرسودگی و خرابی این سازه ها شود. عایق کاری و رنگ کاری نیز به خاطر همین خصوصیت سازه ها انجام می شود. امروزه با علم بر خواص فلزات انواع مختلف رنگ و عایق تولید شده که شرکت کاوشکام برای عایق کاری سازه های خود از بهترین نوع رنگ برای سازه های فلزی استفاده می کند. این رنگ ها جدا از مقاوم سازه پوشش سازه خود نیز باید در برابر خوردگی و آسیب مقاوم باشند زیرا از بین رفتن عایق طول عمر هر سازه فلزی را به شدت کاهش می دهد.

بهترین نوع رنگ برای سازه فلزی کدام است؟

برای انتخاب بهترین نوع رنگ برای اسکلت فلزی شما می توانید نسبت به ترکیبات رنگ و نوع آلیاژ سازه اقدام کنید. عایق کاری و رنگ زدن جدا از مقاوم سازی فلز برابر زنگ زدگی برای زیبایی نیز استفاده می شود. در سازه هایی مانند سازه چادری یا دکل ها که نمای کلی سازه فلزی مشخص است معمولا از رنگ هایی استفاده می شود که جلوه مناسب تری نیز داشته باشند.

معمولا در مرحله اول جدای استفاده از بهترین نوع رنگ برای سازه فلزی از مواد ضد زنگ برای زیر لایه رنگ ها استفاده می شود. برای آزمودن عایق کاری با کیفیت و تست خواص اکسیداسیون سازه های فلزی معمولی ترین روش ممکن استفاده از آهنربا است. اگر آهنربا به فلز بچسبد، احتمال زنگ زدگی آن با وجود عایق کاری هنوز بالا است.

خواص بهترین نوع رنگ برای سازه فلزی چیست؟

انواع بهترین نوع رنگ برای سازه فلزی متفاوت است. از انواع رنگ می توان به اپوکسی، آلکیدی روغنی و پلی اورتان اشاره کرد. اپوکسی و پلی اورتان معمولا نسبت به دیگر نوع رنگ ها کیفیت و مقاومت بیشتری دارند. از رنگ اپوکسی بر پایه رزین آمید برای رنگ آمیزی سطوح فلزات در لایه‌های میانی و لایه آخر استفاده می کنند. این نوع رنگ برابر عوامل فیزیکی و شیمیایی، اسید و بازها و همچنین انواع حلال ها مقاومت بالایی دارد.

یکی از خصوصیت های مهم رنگ اپوکسی تحمل حرارت بالای آن است به گونه ای که حتی حرارت بالای 100 درجه را نیز می تواند تحمل کند. یکی از عوامل اینکه سازه های فلزی در برابر آتش سوزی نسبت به سایر سازه ها ضعیف ترند عایق این سازه هاست اما استفاده از رنگ آپوکسی تا میزان زیادی سازه های فلزی را در برابر انتشار آتش مقاوم می کند. پلی اورتان نیز تقریبا تمامی خواص رنگ اپوکسی را دارد تنها تفاوت اصلی این دو نوع رنگ در قیمت و هزینه مواد اولیه است زیرا پلی اورتان به علت اینکه مقدار کمی نسبت به اپوکسی در برابر حرارت مقاوم تر است معمولا گران تر است.

خواص بهترین نوع رنگ برای سازه فلزی چیست؟

جنس بهترین نوع رنگ برای سازه فلزی معمولا آلکیدی و روغنی است. به دلیل اینکه اکرلیک نفوذ نا پذیری بالایی در برابر آب دارد می تواند فلزات را تا حد زیادی از زنگ زدگی محافظت کند. برای رنگ آمیزی سازه های فلزی جدا از ماشین آلات صنعتی که عایق کاری یک نواخت تر و چند لایه دارند، اگر به شکل دستی انجام شود بهتر است از اسپری استفاده کنید.

در صورتی که عایق کاری و رنگ کاری را به صورت دستی انجام می دهید معمولا سعی کنید این رنگ کاری را در چند مرحله انجام دهید تا لایه های زیرین خشک شود و نسبت مقاومت رنگ نیز در برابر نفوذ آب بیشتر باشد. دیگر عامل مهم در اینکه باید رنگ کاری دستی در چند مرحله انجام شود این است که کوچکترین نقطه غیر عایق در فلزات می تواند باعث شود کل سازه در خطر زنگ زدگی و نفوذ آب قرار گیرد. از دیگر مواردی که می توانید استفاده کنید اسپری گالوانیزه است.

گالوانیزه کردن یکی از رایج ترین روش های عایق کاری فلزات است. اسپری گالوانیزه جدا از عایق کاری کامل تر سازه در برابر زنگ زدگی باعث می شود ظاهر سازه نیز شفاف تر و براق تر شود. در کل بهترین نوع رنگ سازه فلزی رنگی است که بتواند فلز را در برابر اکسیداسیون و زنگ زدگی حفظ کند و جلوه و ظاهر زیبایی نیز داشته باشد. هنگام رنگ آمیزی ابتدا باید از رفع زنگ زدگی ها و رنگ زدایی سازه اطمینان حاصل شود. پیشنهاد می‌کنیم که نگاهی هم به مطلب «فرق اسکلت فلزی و بتنی» بیندازید.

انواع رنگ آلکیدی برای سازه های فلزی

رنگ های آلکیدی سازه های فلزی معمولا به دو صورت رنگ آستر و رنگ رویه هستند. از انواع رنگ های آلکیدی می توان به رنگ آستری آلکیدی با فسفات روی، آلکیدی با کرومات روی و رنگ های رویی آلکیدی مات و براق اشاره کرد. پرایمر آلکیدی نیز به عنوان ماده اصلی ضد زنگ در فلزات برای عایق کاری سطوح فلزی استفاده می شود.

بهترین نوع رنگ برای سازه فلزی همانطور که اشاره شد معمولا باید خواص ضد زنگ زدگی داشته باشد و مقابل نفوذ آب مقاوم باشد. به این دلیل است که رنگ آلکیدی انتخاب اول در عایق کاری و رنگ آمیزی سازه های فلزی هستند.

انواع رنگ آلکیدی برای سازه های فلزی

رنگ های آلکیدی فسفات روی به علت داشتن خواص ضد خوردگی معمولا برای رنگ آمیزی سوله ها مورد استفاده قرار می گیرند. چسبندگی این نوع رنگ به علت داشتن خواص فسفات بیشتر است و در مکان های که گاز های سمی مانند گاز سولفور یا حرارت بالایی دارند معمولا رنگ های آلکیدی فسفات بسیار مقاوم تر از دیگر نوع آن است. رنگ های آستری کرومات روی بیشتر برای مناطقی استفاده می شود که رطوبت و بارندگی بیشتری دارند. کرومات روی برابر نفوذ آب بسیار مقاوم است و می تواند سازه را از زنگ زدگی محافظت کند.

پس از آنکه رنگ های آستری استفاده شد از دو نوع رنگ رویی مات و برق می شود استفاده کرد. مهم ترین خصوصیت رنگ های رویی آلکیدی مات خشک شدن سریع آن است ضمن اینکه در محیط هایی از این رنگ استفاده می کنند که خواص اسیدی و برخورد اسید با این فلزات در حداقل میزان ممکن باشد. رنگ های رویی براق نیز خواص مات را دارند با این تفاوت که نسبت به ترکیب رنگ می تواند دیرتر خشک شود.

جمع بندی، چه رنگی بهترین نوع رنگ برای سازه فلزی است؟

به طور کلی بهترین نوع رنگ برای سازه فلزی رنگی است که اولا بتواند سازه را از زنگ زدگی محافظت کند و ثانیا خود رنگ کیفیت و مقاومت بالایی در برابر عوامل محیطی داشته باشد. به دلیل اینکه اکثر این رنگ ها با وجود پیشرفت در ترکیبات و ساختار هنوز در برابر آتش سوزی ضعف دارند و قابل اشتعال هستند تا حد امکان باید نکات ایمنی را نسبت به فاصله معین حرارت و آتش نسبت به سازه فلزی در نظر گرفت.

همچنین نسبت به جغرافی و محیط ضخامت و نوع رنگ استفاده شده می تواند متفاوت باشد. متخصصین کاوشکام با بررسی کاربری سازه، نوع سازه، کاربری و شرایط محیط استفاده شده، شرایط محیطی و وزن و جنس سازه ها بهترین نوع رنگ برای سازه فلزی را انتخاب و در عایق کاری سازه ها نهایت دقت و ظرافت را به کار می برند.

مقالات کاوش کام

بهترین سازه های چادری چه نوع سازه‌ای است؟

بهترین سازه چادری در جهان امروزه به عوامل گسترده‌ای بستگی دارد. از مواد اولیه استفاده شده، نوع اتصالات، مقاومت و محاسبه اتصاالات، نوع پارچه و مواد پوشش دهنده، جنس عایق سازه فلزی و طراحی معماری این سازه‌ها از عوامل تعیین بهترین سازه چادری هستند.

بررسی معایب سازه چادری و مزایای آن

معایب سازه چادری با وجود استفاده گسترده آن در ورزشگاه‌ها، پارک‌ها، گذرگاه‌ها، آمفی تئاتر‌ها و نمایشگاه‌ها می‌تواند باعث ایجاد آسیب و مشکلات جدی شود.

با ما در ارتباط باشید