چهار راه پاسداران، خیابان دولت، پلاک ۶۹

تولید سازه فلزی در کاوشکام آسیا

تولید سازه فلزی

انواع مراحل اولیه تولید سازه فلزی مانند برشکاری، جوشکاری، خم کاری، تراشکاری تا طراحی آلیاژ فولادی و آهنی مناسب و انواع اتصالات در شرکت کاوشکام آسیا انجام می‌پذیرد. این شرکت در پروژه‌های مخابراتی، ساختمانی و راه‌سازی با شرکت‌های مختلف عمرانی، صنعتی و مخابراتی همکاری داشته است. خط تولید سازه فلزی شرکت کاوشکام قطعات و سازه‌های بسیار متنوعی را از جمله دکل‌ها، سازه‌های چادری، سوله‌ها، سازه‌های ساختمانی و اسکلت و میلگرد، سازه‌های فونداسیون و خمشی راه‌سازی و پل‌ها و دیگر محصولات را شامل می‌شود. انواع سازه‌ها با علم روز و دقت فراوان طراحی و تولید می‌شوند. تولید سازه فلزی به علت هزینه و اهمیت مقاومت و کیفیت سازه‌ها امری بسیار حیاتی در پروژه‌های مختلف است. هرگونه کوتاهی در تولید، اتصال و عاشق‌سازی می‌تواند از طول عمر یا مقاومت پروژه‌ها بکاهد.

تولید سازه فلزی معمولاً به شکل سازه پیچ و مهره‌ای، اصطکاکی یا جوش کاری تولید می‌شود. برای سازه‌های پیچ و مهره‌ای نیاز به طراحی و تعیین اتصال مناسب نسبت به وزن و ابعاد پروژه است. اما مزایای آن نسبت به نوع جوشکاری بسیار است از جمله، سرعت اجرا، افزایش کیفیت و دقت ساخت، ایمنی و پایداری سازه، هزینه کمتر، عدم نیاز به فضای اضافی در اجرا و امکان استفاده در حوادث. با اینکه طراحی پیچ و مهره‌ای امروزه کاربرد و استقبال بیشتری دارد اما در سازه‌های جوشکاری شده نیز مهندسان کوشکام نهایت دقت و کیفیت را به کار می‌برند. بعد از اتصال و جوشکاری همواره مراحل بازبینی و بازرسی این جوشکاری‌ها نیز با نهایت دقت و اطمینان از ایمنی سازه‌ها انجام می‌پذیرد.

تولید سازه فلزی در کاوشکام آسیا

توضیح مراحل تولید، جوشکاری

جوشکاری یکی از انواع ساخت سازه‌های فلزی است. این کار معمولاً در اتصال دائم سازه‌ها استفاده می‌شود که ابتدا فلز ذوب می‌گردد و پس از اتصال سرد می‌شود که باعث اتصال دائم سازه می‌گردد. با اینکه امروزه بیشتر از سازه‌های پیچ و مهره در پروژه‌های مختلف استفاده می‌گردد اما شرکت کاوشکام با متخصصین کار آزموده برای سازه‌هایی که نیاز به جوشکاری دارند، جدا از اینکه بهترین مواد اولیه و ابزار‌های جوشکاری را به کار می‌برد، بلکه در چند مرحله کیفیت جوشکاری را بازرسی و آزمایش می‌کند. جدا از ذوب فلز مایع معمولاً در جوشکاری از ماده‌ای برای پر کردن نقطه اتصال استفاده می‌گردد که به اصطلاح فیلر می‌گویند. کلیه مواد اولیه و فیلر‌های تولیدی شرکت کاوشکام از مواد اولیه استاندارد سطح جهانی تهیه شده است. برای جوشکاری معمولاً از شعله، قوس الکتریک، لیزر، پرتوی الکترون، اصطکاک و امواج مافوق صوت استفاده می‌کنند. یکی از مهم‌ترین عناصر جوشکری ظرأفت و دقت در نقطه اتصال و کیفیت اتصال است که شرکت کاوشکام با استفاده از بهترین مشین آلات ممکن بیشتری ظرأفت و دقت را در جوشکاری سازه‌ها به کار می‌برد.

جوشکاری سازه فلزی

توضیح مراحل تولید، برشکاری

برشکاری همانطور که از نامش پیداست به برش صفحات و قطعات آهنی گفته می‌شود. شرکت کاوشکام آسیا به استفاده از به روزترین و استاندارد‌ترین ماشین آلات صنعتی برش‌های دقیق طبق طراحی و محاسبه طراحان و ظریف را اجرا می‌کند. انواع برشکاری را به شکل کلی می‌توان به دو روش سرد و گرم تقسیم‌بندی کرد. برش‌های سرد توسط ماشین آلاتی انجام می‌شود که به اصطلاح به آن‌ها قیچی می‌گویند. برای برش سرد از انواع ابزار مانند قیچی دستی، گیوتین، واترجت، دستگاه اره نوری و دستگاه اره لنگ استفاده می‌شود. انواع برش‌های گرم نیز به هواگاز، برش لیزر، برش پلاسما، برش CNC، برش با الکترود و برش دیسکی آتشی تقسیم‌بندی می‌شود. نسبت به نوع فلزات و مواد اولیه و همچنین دقت متریال‌های سازه نوع برش و ابزار برش می‌تواند متفاوت باشد. متخصصین برشکار در شرکت کاوشکام با کادری جوان و مجرب همواره دقت و سرعت را سر لوحه کار خود دارند.

توضیح مراحل تولید، تراشکاری

به شکل دهی فلزات تراشکاری می‌گویند. فلزات که معمولاً به شکل استوانه‌ای هستند در دستگاه تراشکاری نسبت به طراحی و شکل مورد نیاز براده‌برداری می‌شوند تا شکل مورد نظر حاصل آید. فلز با سرعت و قدرت تعیین شده به چرخش در می‌آید و دستگاه با حرکت اره‌های تراشکاری عمل براده‌برداری را طبق طرح معین انجام می‌دهد. انواع مراحل تراشکاری را می‌توان به رو تراشی، تراشکاری مخروطی، شیار تراشی، پیشانی تراشی، پیچ تراشی، آج زنی، بورینگ، قلاویز زنی و برقو کاری تقسیم‌بندی کرد. شرکت کاوشکام آسیا با ابزار استاندارد و سطح جهانی انواع تراشکاری را نسبت به طرح و سازه مورد نظر با بیشتر ظرأفت و دقت در مرحله تولید انجام می‌دهد. در تراشکاری به علت ظرأفت و اهمیت بالای دقت در اجرای درست همواره بازرسان و تراشکاران در چندین مرحله فلزات تراش خورده را با طرح اصلی سازه منطبق کرده و استاندارد بودن اشکال فلزات را می‌آزمایند.

نکات مهم در تولید سازه فلزی

معمولاً صاحبان پروژه و متسدیان اجرایی سرعت و هزینه اجرای هر پروژه مخابراتی، راه‌سازی یا ساختمانی را در اولیت اهداف خود قرار می‌دهند اما از اولین گام تولید سازه فلزی دقت و رعایت ایمنی اهمیت زیادی دارد. آلیاژ مناسب، ترکیب معین فلزات، تعیین اتصالات و تخمین نوع سازه و مقاومت آن یکی از ارکان مهم کیفیت سازه‌های کاوشکام آسیا است. هر پروژه نسبت به ابعاد اجرایی، نوع سازه مورد نیاز، فونداسیون و مقاومت زمین، ارتفاع و وزن سازه‌ها در پروژه و وجود ابزار‌های نصب مانند ماشین آلات و تجهیزات مناسب متغیر است. معمولان طراحان کاوشکام در هماهنگی و همکاری با مهندسین عمرانی و معماری سعی بر آن دارند با تخمین و طراحی دقیق و نیاز سنجی پروژه بهترین تولید سازه فلزی را با کمترین زمان و هزینه اضافی داشته باشند.

علاوه بر طراحی و تعیین نوع سازه و اتصالات آلیاژ و میزان ترکیب فلزات بسیار مهم است. متخصصین کاوشکام با علم روز و استفاده از تجهیزات به روز جهانی بسیاری از تولیدات خود را با ماشین آلات صنعتی منطبق بر استاندارد جهانی تولید، جوشکاری، برشکاری، خم کاری و تراشکاری می‌کنند که خطای تولید را به حداقل میزان ممکن می‌رساند. میزان مقاومت مواد اولیه سازه باعث می‌شود در هر پروژه عمرانی، مخابراتی، ساختمانی یا صنعتی طول عمر و مقاومت این سازه‌ها به حداکثر میزان خود برسد. خط تولید سازه‌های فلزی از این جهت حائظ اهمیت است که تولید سازه غیر استاندارد می‌تواند باعث اتلاف وقت، هزینه و انرژی زیادی در هر پروژه شود. ضمن اینکه تیم جوان و متخصص کاوشکام آسیا در خط تولید هماهنگ با ناظران و مهندسان طراح نهایت سرعت و دقت را در خط تولید سرلوحه کار خود دارند، و تمامی مراحل تولید سازه فلزی توسط بازرسین و مهندسان به شکل منظم بررسی می‌گردد.

جمع‌بندی مراحل تولید سازه فلزی و طبقه‌بندی آن

مراحل تولید سازه فلزی را می‌توان در کل به مراحل زیر تقسیم‌بندی کرد که شرکت کاوشکام در هرکدام از این مراحل نهایت دقت و سرعت، ایمنی و کیفیت را رعایت می‌کند. تیم کاوشکام را متخصصین جوان و کارآزموده تشکیل می‌دهند که با سال‌ها تجربه در تولید انواع سازه‌های فلزی امروزه یکی از با کیفیت‌ترین خط‌های تولیدی سازه فلزی در کشور را تیکیل می‌دهند.

مراحل تولید سازه فلزی:

فعالیت‌های مهندسی

تأمین مواد

تمیزکاری و سند بلاست اولیه

قطعه زنی

مونتاژ اولیه

جوشکاری

مونتاژ تکمیلی

جوشکاری تکمیلی

تمیزکاری و سند بلاست

رنگ‌آمیزی

بسته‌بندی، بارگیری و حمل

نصب

مقالات کاوش کام

بهترین سازه های چادری چه نوع سازه‌ای است؟

بهترین سازه چادری در جهان امروزه به عوامل گسترده‌ای بستگی دارد. از مواد اولیه استفاده شده، نوع اتصالات، مقاومت و محاسبه اتصاالات، نوع پارچه و مواد پوشش دهنده، جنس عایق سازه فلزی و طراحی معماری این سازه‌ها از عوامل تعیین بهترین سازه چادری هستند.

بررسی معایب سازه چادری و مزایای آن

معایب سازه چادری با وجود استفاده گسترده آن در ورزشگاه‌ها، پارک‌ها، گذرگاه‌ها، آمفی تئاتر‌ها و نمایشگاه‌ها می‌تواند باعث ایجاد آسیب و مشکلات جدی شود.

با ما در ارتباط باشید