چهار راه پاسداران، خیابان دولت، پلاک ۶۹

شرکت کاوشکام پیشرو در نصب سازه‌های فلزی

نصب سازه فلزی

نصب سازه‌های فلزی یکی از مهم‌ترین و بنیادی‌ترین مراحل اجرای هر پروژه است. پس از مراحل طراحی و تولید نسبت به کاربری و نوع پروژه نوبت به اجرا و نصب سازه‌های فلزی می‌رسد. سازه‌های فلزی انواع مختلفی دارند که برای اجرای پروژه ابتدا شرایط فونداسیون، نوع‌ایستایی سازه، نحوه اجرا و انتقال این سازه‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد. پس از محاسبه دقیق و فراهم آوردن سازه‌ها و نگه دارنده‌های آن‌ها پروژه به مرحله اجرا و نصب می‌رسد. متخصصین کاوشکام آسیا با دقت و سرعت این سازه‌های فلزی را نصب می‌کنند. شرکت کاوشکام آسیا با بیش از ۱۵ سال سابقه طراحی، تولید و اجرای پروژه سازه‌های فلزی انواع سازه‌های مخابراتی و دکل‌ها مانند: دکل خود‌ایستای چهارپایه، دکل خود‌ایستای سه پایه، منوپل و همچنین سازه‌های مختلف مانند اسکلت ساختمانی، سوله، سازه چادری و انواع سازه‌های خمشی برای پروژه‌های راه‌سازی را طراحی، تولید و اجرا کرده است. نصب با دقت، طراحی با کیفیت و ایمنی بالای این سازه‌ها باعث شده شرکت کاوشکام به یکی از قابل اعتماد‌ترین و موفق‌ترین شرکت‌های تولیدی و اجرایی سازه‌های فلزی بدل شود.

شرکت کاوشکام پیشرو در نصب سازه‌های فلزی

نصب انواع سازه‌های مخابراتی و همکاری با شرکت‌های مختلف مخابراتی مانند ایرانسل، تأمین اسکلت و سازه‌های انواع پروژه‌های عمرانی و ساختمانی، تأمین، طراحی و نصب سازه‌های فلزی در انواع رو گذر‌ها و زیر گذر‌های شهری و همچنین همکاری با شرکت‌های بزرگ صنعتی در امر اجرای سازه چادری، سوله و انواع مراکز تولیدی از جمله فعالیت‌های مهم کاوشکام آسیا در این سال‌ها بوده است.

مراحل نصب سازه‌های فلزی

اولین مرحله تولید و اجرای هر پروژه تا مرحله نصب سازه طراحی و تعیین کاربری است. طراحی سازه‌های مختلف فلزی به شکل‌های مختلف انجام می‌پذیرد که معمولاً بستگی به نوع سازه و کاربرد آن دارد. پس از تعیین طرح و کاربری سازه شرکت کاوشکام با بهترین ماشین آلات و مواد اولیه این سازه‌ها را تولید می‌کند. کلیه مراح تولید مانند جوشکاری، تراشکاری و برشکاری نیز توسط شرکت کاوشکام با دقت و سرعت فراوان انجام می‌پذیرد. پس از تولید نوبت به بررسی مجدد طرح و تعیین روش حمل و نقل و اجرای پروژه است که با بررسی محل نصب و نوع پروژه به اجرا در می‌آید. حمل و نقل سازه‌ها بستگی به وزن، حجم و نوع سازه دارد. شرکت کاوشکام با استفاده از متخصصین خود مناسب‌ترین و استاندارد‌ترین سازه‌ها را برای حمل و نقل آسان و امکان اجرای پروژه در سرتاسر ایران فراهم آورده است.

مراحل نصب سازه‌های فلزی

پس از بررسی موقعیت اجرای پروژه نوبت به بررسی فونداسیون و مقاوم‌سازی پایه‌های سازه فلزی می‌رسد. نصب هر سازه فلزی ابتدا وابسته به پی‌سازی قوی و تخمین فشار‌ها، وزن و نیروی وارده به سازه است. استاندارد بودن فونداسیون تعیین‌کننده مقاومت، ‌ایستایی و در نتیجه ایمنی سازه است. معمولاً برای سازه‌های مختلف از انواع فونداسیون استفاده می‌شود که برای سازه‌های مخابراتی فونداسیون عمقی نسبت به بقیه انواع فونداسیون اولویت دارد، زیرا باعث مقاوم‌تر بودن دکل‌ها در برابر شرایط محیطی، طوفان و وزش شدید باد می‌شود. فونداسیون در دکل‌های خود‌ایستا به صورت پاشنه‌ای و در دکل‌های مخابراتی مونوپل به صورت شمعی انجام می‌پذیرد. دکل‌های مونوپل به علت گشتاور زیاد و فشار وارده نیاز به فونداسیون‌های قوی‌تری دارند. همچنین از دیگر انواع فونداسیون می‌توان به فونداسیون تک، گسترده و نواری اشاره کرد.

پس از ایمن‌سازی و اجرای فونداسیون نصب سازه‌های فلزی به چند صورت مختلف انجام می‌پذیرد که نسبت به سازه متفاوت است. بسته به اینکه سازه‌ها از نوع جشی، پیچ و مهره یا پیش ساخته باشند اجرای آن‌ها به شکل مختلف انجام می‌پذیرد. در نصب انواع سازه چادری، پروژه‌های راه‌سازی و دکل‌هایی که کابل مقاومت دارند و به وسیله کابل نگه داری می‌شوند ابتدا محل نصب و اتصال کابل‌ها بررسی و اجرا می‌شود. در سازه‌های پیش ساخته نیز با ماشین‌های بزرگ و جرثقیل‌ها سازه‌های از پیش ساخته شده به محل منتقل و توسط ابزار و ماشین‌های مناسب جایگذاری و نصب می‌شوند.

جمع‌بندی نصب سازه و اجرای پروژه

در کل همواره دقت و سرعت به علت هزینه مالی و انسانی مهم‌ترین عوامل اجرای هر پروژه هستند. شرکت کاوشکام آسیا با در نظر گرفتن با کیفیت‌ترین مواد اولیه و متخصصین نخبه و جوان، ایمنی، سرعت اجرا و دقت در نصب سازه‌های فلزی را سر لوحه کار خود دارد. هرگونه عدم هماهنگی یا عدم کیفیت در نصب سازه‌های فلزی می‌تواند باعث بروز حادثه یا در طولانی زمان باعث آسیب به سازه و نیاز به ترمیم، باز‌سازی یا مقاوم‌سازی مجدد سازه شود که خود هزینه مضاعفی به هر پروژه عمرانی، مخابراتی و راه‌سازی است. استفاده از مواد اولیه کیفیت، طراحی دقیق و اجرا و نصب سازه‌های فلزی با استاندارد روز باعث می‌شود پروژه‌های مختلف کیفیت، طول عمر و ایمنی بالایی داشته باشند و مهندسان و مجریان پروژه با خیال خاطر طرح‌های خود را به پایان برسانند.

مقالات کاوش کام

بهترین سازه های چادری چه نوع سازه‌ای است؟

بهترین سازه چادری در جهان امروزه به عوامل گسترده‌ای بستگی دارد. از مواد اولیه استفاده شده، نوع اتصالات، مقاومت و محاسبه اتصاالات، نوع پارچه و مواد پوشش دهنده، جنس عایق سازه فلزی و طراحی معماری این سازه‌ها از عوامل تعیین بهترین سازه چادری هستند.

بررسی معایب سازه چادری و مزایای آن

معایب سازه چادری با وجود استفاده گسترده آن در ورزشگاه‌ها، پارک‌ها، گذرگاه‌ها، آمفی تئاتر‌ها و نمایشگاه‌ها می‌تواند باعث ایجاد آسیب و مشکلات جدی شود.

با ما در ارتباط باشید