چهار راه پاسداران، خیابان دولت، پلاک ۶۹

طراحی سازه‌های فلزی چگونه انجام می‌گیرد؟

طراحی سازه های فلزی

برای بررسی انواع طراحی‌ سازه‌های فلزی ابتدا باید در نظر داشت که یک طراح متخصص برای طراحی انواع سازه ابتدا المان‌ها و موارد بسیاری را باید بررسی کند. از آلیاژ و جنس مواد‌اولیه تا ساختار اتصالات و شمای کلی مهندسی سازه. نسب به موارد مصرف این فلزات و سازه‌های فلزی مواد اولیه استفاده شده ، میزان مقاومت، وزن، و حتی جنس این سازه‌های آهنی و اتصالات آن‌ها می‌تواند متفاوت باشد. از انواع سازه‌های فلزی و فولادی می‌توان به اعضای کششی، فشاری،خمشی و ترکیبی اشاره کرد.

اعضای کششی برای انتقال بار و اتصال اسفتاده می‌شوند، کابل، میلگرد، پروفیل، مهاربند و خرپا، به عنوان اعضای کششی سازه‌های آهنی هستند. موارد مصرف این سازه‌ها معمولا در دکل‌های مخابراتی و پل‌های معلق یا سازه‌هایی است که نیاز دارند بار وارده به سازه را کنترل کنند یا فشار را تقسیم کنند. اعضای فشاری یکی از پر کاربردترین سازه‌های آهنی در ساختمان‌سازی و سازه‌های مختلفند. ستون، پست و یال فوقانی خرپا را می‌توان برای نمونه نام برد. این اعضا معمولا وظیفه انتقال فشار و ایستایی بناها را برعهده دارند. استفاده از آلیاژ مناسب و کیفیت مواد اولیه بسیار در مقاومت ساختمان‌ها و بناها تاثیر دارد و مهندسان وطراحان کاوش کام آسیا در طراحی آهن و انواع سازه‌ها همواره نهایت دقت و سخت‌گیری را در مواد اولیه ، تولید و طراحی بهکار می‌برند. از انواع اعضای کششی و خمشی نیز می‌توان به تیر، شاه‌تیر ،تیرچه و سازه‌های چادری اشاره کرد.

طراحی سازه‌های آهنی چگونه انجام می‌گیرد؟

معمولا طراحی سازه توسط متخصصین استاتیک و دینامیک سازه‌های آهنی انجام می پذیرد. این مهندسان در شرکت کاوشکام آسیا نسبت به کاربری اهداف تولیدی خود، با محاسبه و تجربه، همچنین با علم به یافته‌های به روز دنیای مهندسی فلزات و سازه‌ها را با دقت و سرعت انجام می‌دهند. محاسبات استاتیک و دینامیک بسیار حساس و مهمند زیرا تمام بار وارده، وزن سازه‌ها، نقشه و نوع اتصالات، کاربری و موقعیت سازه، محیط و شرایط محیطی، بیس و شرایط فونداسیون را باید محاسبه کنند و کوچکترین اشتباهات محاسباتی می‌تواند باعث عدم کیفیت سازه یا حتی در شرایطی بدتر باعث وقوع حوادث شود. متخصصین طراحی آهن در شرکت  کاوشکام آسیا همگی از نخبگان جوان و با تجربه انتخاب شده‌اند که تسلط و علم کافی برای محاسبات و بررسی شرایط طراحی سازه را به بهترین شکل ممکن دارا هستند. برای اطمینان خاطر مشترکین و بهترین خروجی ممکن این متخصصین تمامی موارد اشاره شده را با دقت و محاسبه دقیق انجام می‌دهند.

انواع طراحی سازه‌های فلزی کدام است ؟

طراحی سازه‌های آهنی معمولا به روش‌های حدی، تنش مجاز، مقاومت مجاز و LRFD انجام می‌پذیرد. طراحی حدی معمولا پرکاربردترین روش طراحی سازه‌های آهنی و طراحی آهن است. طراحی حدی طی مراحل تخمین بارها، انتخاب اندازه و ابعاد و انتخاب معیارهای طراحی انجام می‌پذیرد. پس از مصاحبه دقیق و طی این مراحل آلیاژ مناسب سازه آهنی انتخاب شده و ترکیب اولیه طراحی آهن نسبت به کاربری آن‌ها معین می‌گردد. طراحی آهن پس از محاسبات سازه، به وزن مورد نیاز، میزان مقاومت، نوع اتصالات ، شرایط محیطی و نوع سازه بستگی دارد. انتخاب آلیاژ مناسب و طراحی آهن به شکل دقیق تاثیر مهمی در مهندسی سازه دارد زیرا هزینه تولید، زمان اجرایی پروژه، هزینه نقل و انتقال، سختی اجرای پروژه، ماشین آلات مناسب انتقال و نصب و موارد بسیاری به طراحی اولیه بستگی دارند. شرکت کاوشکام آسیا با بحره بردن از علم روز دنیا در طراحی آهن مناسب‌ترین، با کیفیت‌ترین و مقاوم‌ترین محصولات را ارائه می‌دهد. پس از محاسبات اولیه حالت حدی، محاسبات حالت حدی نهایی انجام می‌پذیرد که شامل محاسبات ایمنی سازی است. روش‌های تنش مجاز و مقاومت مجاز نیز تقریبا با روش حدی هم پوشانی دارند اما فرمول محاسبیاتی آن‌ها با توجه به ضرایب الاستیکی و نوع کاربری مورد نیاز متفاوت است. تمامی این روش‌ها باعث می‌شوند قبل اجرای پروژه کلیه جزئیات مهندسی و طراحی آهن مورد نیاز مشخصص گردد. این محاسبات همچنین ایمنی و سلامت پروژه‌ها را نیز به حد زیادی افزایش می‎‌دهند. از دیگر خدمات شرکت کاوشکام آسیا به‌سازی یا مرمت دکل‌ها یا سازه‌های آهنی است. معمولا محاسبات اشتباه یا عدم استفادهاز مواد اولیه مناسب، باعث می‌شود این سازه‌ها نیاز به بررسی مجدد و ایمن‌سازی نیاز داشته باشند. شرکت کاوشکام آسیا با بحره بردن از متخصصی این امر، با بررسی و محاسبات مجدد پروژه‌ها ارتقاع ایمنی و کیفیت سازه‌ها را با علم روز دنیا و بهترین مواد اولیه ممکن انجام می‌دهند.

انواع طراحی سازه‌های آهنی کدام است ؟

جمع بندی، اهمیت طراحی آهن در ساخت سازه‌های فلزی چیست؟

استحکام، مقاومت، پایداری، ایمنی ، زمان و هزینه همگی از عواملی هستند که به طراحی‌آهن با استاندارد با نهایت دقت و کیفیت بستگی دارند . همانطور که در قسمت‌های قبلی اشاره شد، عوامل بسیاری قبل از انجام پروژه توسط متخصصین طراحی‌آهن بررسیو تحلیل می‌شوند. تمام موارد اشاره شده بسته به ابعاد پروژه، موقعیت جغرافیایی، کاربری، هزینه و اهداف پروژه، معماری و نقشه سازه‌ها و نوع اتصالات متفاوت است. شرکت کاوشکام آسیا با شعار دقت و سرعت با کادری جوان و مجرب تمام این موارد را قبل از اجرای هر پروژه‌ای بررسی و تحلیل می‌کند تا مشترکین و مشتریان این شرکت از کیفیت و استانداردهای پروژه اجرایی مطمئن باشند.

مقالات کاوش کام

بهترین سازه های چادری چه نوع سازه‌ای است؟

بهترین سازه چادری در جهان امروزه به عوامل گسترده‌ای بستگی دارد. از مواد اولیه استفاده شده، نوع اتصالات، مقاومت و محاسبه اتصاالات، نوع پارچه و مواد پوشش دهنده، جنس عایق سازه فلزی و طراحی معماری این سازه‌ها از عوامل تعیین بهترین سازه چادری هستند.

بررسی معایب سازه چادری و مزایای آن

معایب سازه چادری با وجود استفاده گسترده آن در ورزشگاه‌ها، پارک‌ها، گذرگاه‌ها، آمفی تئاتر‌ها و نمایشگاه‌ها می‌تواند باعث ایجاد آسیب و مشکلات جدی شود.

با ما در ارتباط باشید